dinsdag 23 februari 2010

Ding 23 De Finish


Het zit erop. Ik heb het gehaald. 2 dagen voor de eindstreep. Ik ben opgelucht en trots. Het was leuk. Veel nieuwe dingen geleerd en ontdekt.
Schoolbanken, Hives, Flickr, MSN kende ik al.Heb ik niks mee.
Een opsomming van mijn favoriete dingen.
Netvibes. Is inmiddels één van mijn startpagina's.Ben ik heel blij mee. In een oogopslag het laatste nieuws op een rijtje.
Frankwatching. Op de hoogte van de laatste digitale ontwikkelingen.
De RSS feeds, super handig.
De tags. Ik ben dol op lijstjes!
LastFM. Heerlijk muziek ontdekken en mijn eigen gouwe ouwe herontdekken.
'k Ga me nog aanmelden.
Toepassingen binnen ons cluster en vooral voor de website zijn er genoeg.
Bijvoorbeeld filmpjes van aktiviteiten toevoegen. Ik denk aan de voorleeswedstrijd,
Klassebezoeken,Fryske boekejun.
Binnenkort bestaat de bibliotheek in Franeker 100 jaar.Kan iets mee gedaan worden.
Dan de wiki's. Ideaal wanneer part-timers een project oppikken. Maak een wiki aan zodat je ook op afstand bij kan houden wat er nog georganiseerd moet worden.
De toepassingen waar we kennis mee hebben gemaakt moeten we zelf bij houden.
Misschien een kwestie van inslijten?
En trendwatching. Nieuwsgierig blijven naar de ontwikkelingen. Hoe ze digitaal toegepast (kunnen) worden binnen de bibliotheek.
Ik ben blij dat ik aan 23Dingen mee heb gedaan. Vergt veel inzet en tijd maar je steekt zoveel op.
Maar, mijn Blog ga ik niet bijhouden.
Nu ga ik andere dingen doen.
Rusisch leren, de badkamer verven, straks de tuin weer in.
Tot ziens.

2 opmerkingen:

  1. Heeey Juf, geweldig, fantastisch!!! Ik feliciteer je van harte met het behaalde resultaat. Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat! Oant moarn! Groetnis, Margrytsje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nynke

    Volgend jaar een Russische blog misschien??

    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen