zondag 28 oktober 2012

Ding 26

Privacy en veiligheid. Big Brother. Daar is ie weer. Het viel mij mee dat ik niet te googelen ben. Ooit op Facebook gestaan, maar daar kwamen zoveel "ooit" goede vrienden op af, daar ben ik weer mee gestopt. Geen behoefte aan.
Je hoort zoveel vervelende verhalen. Geplaatste opmerkingen die verkeerd worden geïntepreteerd. Ontboezemingen die worden gelezen door mensen voor wie het eigenlijk niet bedoeld was.Verhalen over gehoord in mijn omgeving. Het internet is net een dorp. Nieuwtjes verspreiden zich als een lopend vuurtje. Herkenbaar en net zo benauwend als het dorp waar ik ben opgegroeid. Gelukkig wordt het steeds duidelijker dat men voorzichtig met privé gegevens om moet gegaan op het web. Ik pleit voor een vak "Internet, sociale media en privacy" op de basis- en middelbare school.

1 opmerking:

  1. Als jouw naam geen zoekresultaten oplevert in google ben jij erg voorzichtig geweest met publiceren van persoonlijke gegevens.
    En dat is heel verstandig.
    Ben je alleen maar gestopt met Facebook of heb je je account verwijderd? Soms is aanmaken maar een kunstje, maar kun je er moeilijk vanaf komen.
    Volgens mij wordt er op scholen al wel aandacht aan de materie besteed. Maar het zou -zoals jij pleit- nog mooier zijn als het een verplicht vak op scholen zou zijn.

    Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen