woensdag 28 november 2012

Ding 28 CROWDSOURCING

Bij "Durf te vragen"gekeken. Vond ik wat onduidelijk. Erg leuk was "DSB the Movie" Geweldige inbreng van de deelnemers. Het werd zelfs nog spannend. Maar de afloop was van te voren al bekend..... "Sellaband" is mijn favoriet. Ben ik lang op blijven hangen en de link staat inmiddels in mijn favorieten. Ga ik echt iets mee doen. Er zitten geweldige bands tussen. "Galaxy Zoo" was verassend. Die Hanny toch met haar blauwe voorwerp . Ik heb het onderwerp en de afbeelding gegoogled, op Wikipedia geweest en ook op haar blog. "Kickstarter" wat doorging was iets met etalage design van Sarah Czosnyka. Haar ontwerp Hex6agon is aangekocht door de winkelketen INTERMIX. Gefeliciteerd Sarah! Wikipedia was volgens mij het eerste crowdsourcing/funding project op internet. Valt SPOTTIFY ook onder crowdsourcing? Inbreng van muziekliefhebbers? Veel songtekstsites maken ook gebruik van publieke inbreng. Mijn idee met CROWDSOURCING voor de bibliotheek is voornamelijk bedoeld voor OB Franeker. Deze bieb bestaat volgend jaar 100 jaar. We kunnen de klanten vragen hun ervaringen met de bibliotheek in Franeker door de jaren heen op de site te zetten. On-line zetten van de geschiedenis en foto's. Daarnaast de verhalen, ingebracht door de klant. Laat ze vertellen, evt. op camera, over hun mooiste boek ooit. En laat ook de jeugd aan het woord. Buiten deze gebeurtenis om kunnen we recensies en tips door de klant op de site van BNWF laten zetten.

1 opmerking:

  1. Hallo Watseitjuf!
    Jij bent even flink bezig geweest. En tsja, als je soms ergens beland wat je interesse heeft, dan kun je inderdaad de tijd wel eens vergeten! Maar so what, je bent allerlei leuke zaken tegengekomen, dus weer wat geleerd.
    Goed idee voor de bieb van Franeker, neem het mee naar volgend jaar!
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen